031-36633260 - 09135586466
خیابان نیکبخت، مقابل دادگستری، ساختمان دیبا، طبقه 5 ، واحد 10

اختلالات جنسی مردان

زودانزالی به چه معناست؟

علل روانشناختی زودانزالی (برای دریافت وقت مشاوره جهت درمان مسائل جنسی خود با سکستراپ های ما : با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار کنید: 03136633260 03136635041) بعضی از پزشکان بر این باورند که تجربیات جنسی اولیه ممکن است الگویی را ایجاد کند که تغییر آن بعدها دشوار باشد، مانند: موقعیت‌هایی که ممکن است شما برای رسیدن به اوج لذت جنسی عجله کرده باشید تا کسی متوجه این موضوع نشود. احساس گناه که سبب می‌شود از برقراری رابطه‌ی جنسی کناره‌گیری کنید. عوامل دیگری که می‌توانند نقش مهمی در بروز زودانزالی داشته باشند عبارتند از: – اختلال نعوظ. مردانی که در طول انجام رابطه‌ی جنسی نگران رسیدن به نعوظ و حفظ نعوظ هستند‌، می‌توانند الگویی از عجله برای انزال شکل بدهند. – اضطراب. بسیاری از مردان مبتلا به زودانزالی نیز مشکل اضطراب دارند، که یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی‌شان است و یا ناشی از مشکلات دیگر است. – مشکلات ارتباطی. اگر هیچ‌کدام از دلایل گفته شده برای مشکل زودانزالی در مورد شما صدق نمی‌کند ممکن است مشکلات ارتباطی بین شما و شریک فعلی‌ تان سبب بروز این مسأله شده باشد. در این‌جا نقش همسرتان بسیار مهم و نوع ارتباطی که با وی دارید بسیار حساس و تأثیرگذار است. علل بیولوژیکی برخی از عوامل بیولوژیکی یا زیست شناختی ممکن است سبب بروز انزال زودهنگام شوند، از جمله: غیرطبیعی یودن سطح هورمون غیرطبیعی بودن سطوح مواد شیمیایی مغز به نام انتقال‌دهنده‌های عصبی غیر طبیعی بودن فعالیت واکنشی سیستم عصبی برخی از مشکلات تیروئید التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار ویژگی‌های ارثی آسیب دیدن عصب در اثر جراحی یا تروما (نادر) وب‌سایت (وب‌گاه) USA News.com گزارش داد که میانگین طول رابطه‌ی جنسی ۷.۳ دقیقه است، اما ۴۳ درصد مردان به طور ناگهانی در طول مدت کم‌تر از دو دقیقه رابطه را به پایان می‌رسانند. حقایق کوتاهی در رابطه با زود انزالی در این‌جا برخی از نکات کلیدی را در مورد زود انزالی می‌بینید: در اکثر موارد، ناتوانی در کنترل انزال، به ندرت به دلیل یک اختلال پزشکی است، اگر چه پزشکان تمایلی به پذیرفتن این موضوع ندارند. زودانزالی می‌تواند به بروز علائم ثانویه مانند اضطراب، دست‌پاچگی، استرس و افسردگی منجر شود. درمان این مشکل ممکن است از دیدگاه پزشک مبنی بر این‌که فرد در طول زمان بهبود خواهد یافت، تا روش‌های خانگی برای “بهبود” زمان‌ انزال، متفاوت باشد. علائم زود انزالی به لحاظ پزشکی، شکل پایدارتر زود انزالی یعنی زود انزالی مادام‌العمر، با سه ویژگی زیر تعریف شده‌است: انزال همیشه یا تقریبا همیشه قبل از دخول جنسی یا در حدود یک دقیقه بعد از دخول اتفاق می‌افتد. در هر بار یا تقریبا هر بار که دخول جنسی رخ می‌دهد، ناتوانی در به تأخیر انداختن انزال وجود دارد. نتایج منفی شخصی به وجود می‌آیند، مانند ناراحتی و ناامیدی، یا اجتناب از نزدیکی جنسی. علائم روانشناختی در مقایسه با رویدادهای فیزیکی انزال در درجه‌ی دوم (علائم ثانویه) قرار دارند. مرد، همسرش یا هر دوی آن‌ها ممکن است این علائم را تجربه کنند. علائم ثانویه عبارتند از: کاهش اعتماد به نفس در رابطه‌ میان طرفین بروز مشکل بین دو طرف اختلال روانی اضطراب دست‌پاچگی افسردگی مردانی که دچار زودانزالی هستند ممکن است مشکلات روانی را تجربه، اما نتایج یک مطالعه بر روی ۱۵۲ مرد و شرکای آن‌ها نشان داد که شریک زندگی در مقایسه با خود مرد نگرانی کم‌تری را در رابطه با زودانزالی تجربه می‌کند. تشخیص کتابچه‌ی راهنمایی که توسط روانپزشکان و روانشناسان برای تشخیص‌ پزشکی استفاده می‌شود، زودانزالی را فقط به عنوان یک اختلال جنسی تعریف می‌کند، در حالی که توصیف زیر درست است: “انزال با کم‌ترین تحریک جنسی قبل یا اندکی پس از دخول جنسی و قبل از آن‌که فرد تمایلی برای آن داشته باشد. این اختلال ماندگار است یا به طور مکرر اتفاق می‌افتد و موجب ناراحتی شدید در فرد می‌شود.” با این حال، یکی از اشکال زودانزالی که به صورت آزادتر تعریف می‌شود، یکی از رایج‌ترین انواع اختلال جنسی است. یک پزشک سوالات خاصی را برای ارزیابی علائم از فرد مبتلا می‌پرسد سوالاتی مثل این‌که انزال شما چقدر قبل از دخول رخ می‌دهد. "سوالاتی که پزشک ممکن است بپرسد شامل موارد زیر است: چند وقت یک بار زودانزالی را تجربه می‌کنید؟ چه مدت است که با این مشکل روبرو هستید؟ آیا این مشکل در همه‌ی نزدیکی‌های جنسی اتفاق می‌افتد یا فقط در زمان‌های خاصی رخ می‌دهد؟ چه مقدار تحریک برای رسیدن به مرحله‌ی‌ دخول در شما لازم است؟ زودانزالی چه‌طور بر فعالیت جنسی شما تاثیر گذاشته‌است؟ آیا می‌توانید انزال را در خود تا بعد از دخول به تاخیر بیاندازید؟ آیا خودتان یا شریک زندگی‌تان از این بابت ناراحت یا خسته هستید؟ زودانزالی چگونه بر کیفیت زندگی شما تاثیر گذاشته‌است؟

ورزشهای مفید برای درمان زودانزالی

تمرین کگل تمرین کیگل را برای به تأخیر انداختن ارگاسم انجام بدهید. کیگیل زمانی مفید است که انزال نزدیک است و می‌تواند کمک کند تا انزال به تاخیر بیفتد. خیلی راحت تمرینات کیگل را در گوگل جست‌وجو کنید تا شیوه‌ی انجام آن را یاد بگیرید. این تمرینات به ایجاد عضلات در کف لگن کمک می‌کنند و به این ترتیب سبب می‌شوند که کنترل بهتری روی انزال تان داشته باشید. در یک مطالعه‌ی کنترل شده که در سال ۲۰۱۲ روی انزال زودهنگام صورت گرفت، مردانی که قبل از انزال حتی یک دقیقه هم رابطه‌ی جنسی‌شان طول نمی‌کشید، یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای تمرینات کف لگن را انجام دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که زمان واکنش انزال آنها از ۳۱.۷ ثانیه به ۱۴۶.۲ ثانیه افزایش یافت.

ورزش های مفید برای زودانزالی

شنای سوئدی: اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید. حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

ورزش های مفید برای زودانزالی

یوگا ورزش یوگا یک راه موثر برای تقویت و متعادل سازی بافت های مختلف بدن می باشد. که اندام‌های جنسی هم از این قانون مستثنی نمی باشند. ورزش یوگا یکی از ورزشی های موثر و تاثیر گذار برای درمان زودانزالی می باشد. برخی از حرکات یوگا علاوه بر تقویت عضلات تحتانی شکم، ضعف موجود در رگ های مرتبط با دستگاه تناسلی را هم از بین می برند و جریان خون را افزایش می دهند. حرکاتی مانند حرکت کمان، حرکت پروانه، حرکت کشش و حرکت خم رو به جلو از جمله حرکت های ورزشی یوگا هستند که در درمان زودانزالی در مردان بسیار موثر است و با انجام دادن این تمرینات می تواند به تقویت عضلات لگن و آلت تناسلی کمک نمود.